pieniadz.pl

Raport miesięczny za marzec 2014

10-04-2014

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za marzec 2014.

I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.

Zgodnie z opublikowanym w grudniu 2013 raportem globalnej firmy mediowej ZenithOptimedia (dalej "ZO"), wartość polskiego rynku reklamowego zmalała w 2013 o 5,6%., wynosząc 6,367 mld zł netto. Według przedstawicieli ZO, w ostatnich miesiącach ubiegłego roku rynek wyraźnie się ożywił i wiele wskazuje na to, że zaczyna powoli rosnąć. Optymistyczne sygnały płyną zarówno ze stopniowo przyspieszającej gospodarki, jak i ze strony reklamodawców. ZO prognozuje, że w 2014 rynek reklamowy zyska 1,4%. i jego wartość wyniesie 6,456 mld zł netto. W tym czasie wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną o 1,1% natomiast wydatki reklamowe w internecie zwiększą się o 12,2 proc. Według ZO wzrosty już teraz widać przede wszystkim w reklamie w wyszukiwarkach, formatach wideo oraz reklamie mobilnej (notującej rok do roku wzrosty po kilkaset procent). W bieżącym roku na znaczeniu zyska jeszcze model zakupowy RTB (Real Time Bidding). Wzrośnie też wartość reklamy kinowej o 1,8%, a inwestycje w reklamę radiową zwiększą się o 1,3%. Największe spadki nastąpią w reklamie prasowej. Nakłady ma promocję w dziennikach zmaleją o 16,1% (po spadku o ok 25% w 2013), a w przypadku magazynów o 14,9% (po spadku o blisko 20% w 2013). Zdecydowanie wyhamuje za to spadek reklamy outdoorowej. O ile w br. wydatki na nią zmniejszyły się o 11,2 % w 2013 (głównie wskutek cięć budżetów przez marketerów z branży telekomunikacyjnej), o tyle w bieżącym roku zmaleją tylko o 0,9%.

W tym kontekście warto zauważyć, iż po transakcjach z Q4 2013 znacząco zwiększyło się zaangażowanie MEDIACAP SA na rynku reklamy internetowej, zmalała zaś nasza ekspozycja na segment reklamy prasowej.

II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w marcu 2014:

10.03.2014 - RB 10/2014 - Raport miesięczny za luty 2014

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2014.

18.03.2014 - RB 11/2014 - Zawarcie z Autoryzowanym Doradcą umowy o doradztwo w zakresie wprowadzenia akcji serii C do ASO na rynku NewConnect

Zarząd Spółki MEDIACAP SA ("Spółka") z siedzibą w Warszawie informuje o otrzymaniu w dniu 18 marca 2014 r. podpisanej przez Autoryzowanego Doradcę - 4DF Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i Wspólnicy Spółka komandytowa z siedzibą w Łodzi umowy o doradztwo w zakresie wprowadzenia akcji serii C do Alternatywnego Systemu Obrotu (ASO) na rynku NewConnect, wskutek czego doszło do zawarcia w/w umowy. Umowę zawarto na warunkach rynkowych.

Spółka dokonała następujące publikacje w systemie ESPI w marcu 2014:

04.03.2014 - 5/2014 - Zmniejszenie stanu posiadania akcji Spółki przez akcjonariusza do poziomu 4,78%

Zarząd MEDIACAP SA (dalej: "Spółka", "Emitent") informuje, że na podstawie zawiadomienia otrzymanego od mWealth Management SA z siedzibą w Warszawie, na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 2) ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku (dalej: "Ustawa"), powziął informację o zmianie stanu posiadania akcji Spółki. Zmiana stanu posiadania nastąpiła w związku z zarejestrowaniem przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji akcji zwykłych na okaziciela serii C Spółki oraz objęcia akcji zwykłych na okaziciela serii C przez Posella Limited oraz Frinanti Limited w drodze subskrypcji prywatnej.

Podwyższenie kapitału zakładowego spowodowało zmniejszenie stanu posiadania akcji przez mWealth Management SA. Przed zajściem wyżej wymienionego zdarzenia mWealth Management SA posiadała 771 152 akcje, stanowiące 6,93 % udziału w kapitale zakładowym Spółki, dających prawo do 771 152 głosów, co stanowiło 6,93 % ogólnej liczby głosów. Na skutek wskazanego wyżej zdarzenia mWealth Management SA posiada aktualnie 771 152 akcje, stanowiące 4,78 % udziałów w kapitale zakładowym Spółki, dających prawo do 771 152 głosów, co stanowi 4,78 % ogólnej liczby głosów.

mWealth Management SA poinformowała także, że nie istnieją żadne podmioty zależne od mWealth Management SA, które posiadałyby akcje Spółki oraz że nie istnieją podmioty, o których mowa w art. 87 ust. 1 pkt. 3 lit. c) Ustawy.

25.03.2014 - 7/2014 - Zwiększenie stanu posiadania akcji Spółki przez akcjonariusza do poziomu 5,05%

Zarząd MEDIACAP SA (dalej: "Spółka", "Emitent") informuje, że na podstawie zawiadomienia otrzymanego od mWealth Management SA z siedzibą w Warszawie, na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 1) ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 roku (dalej: "Ustawa"), w dniu 25 marca 2014 powziął informację o zmianie stanu posiadania akcji Spółki. Zmiana stanu posiadania nastąpiła w wyniku transakcji zakupu akcji na GPW, przeprowadzonej w dniu 18.03.2014r., która rozliczona została w dniu 21.03.2014r.

Przed nabyciem akcji Spółki mWealth Management SA posiadała 798 421 akcji, stanowiących 4,95 % udziału w kapitale zakładowym Spółki, dających prawo do 798 421 głosów, co stanowiło 4,95 % ogólnej liczby głosów. Na skutek wskazanego wyżej zdarzenia doszło do przekroczenia progu 5 % udziału w kapitale zakładowym Spółki oraz w ogólnej liczbie głosów. mWealth Management SA posiada aktualnie 814 636 akcji, stanowiących 5,05 % udziału w kapitale zakładowym Spółki, dających prawo do 814 636 głosów, co stanowi 5,05 % ogólnej liczby głosów.

mWealth Management SA poinformowała także, że nie istnieją żadne podmioty zależne od mWealth Management SA, które posiadałyby akcje Spółki oraz że nie istnieją podmioty, o których mowa w art. 87 ust. 1 pkt. 3 lit. c) Ustawy.

III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.

Kluczowym celem wejścia MEDIACAP SA na giełdę było zwiększenie udziału w rynku oraz dywersyfikacja usług. W efekcie trzech przejęć - pakietu 75% w Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. w Q1 2010, pakietu 53% w Grupa IQS Sp. z o.o. w Q4 2013 oraz pakietu 51% w The Digitals Sp. z o.o w 2014 roku przychody Spółki wyniosą ok. 70 milionów złotych tj. blisko cztery razy więcej niż w roku debiutu, a jej portfel usług obejmie obok eventów również reklamę, badania rynku i opinii publicznej oraz usługi z zakresu reklamy w internecie i programowania. Warto nadmienić, iż w bieżącym roku ponad 50% przychodów spółki pochodzić będzie z najbardziej nowoczesnego i rosnącego segmentu rynku marketingowego - IT/Data.

Tym samym w roku 2014 MEDIACAP SA będzie miała szansę stać się największą publicznie notowaną spółką z zakresu marketingu (większa niż Codemedia SA, K2 Internet SA czy CAM Media SA) i rozpocząć kolejny cykl wzrostu, który pozwoli jej skutecznie przejść na rynek regulowany GPW na przełomie 2014/2015.

IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.

15.04.2014 - Publikacja raportu rocznego za 2013

Podstawa prawna: Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect".

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm