pieniadz.pl

Raport miesięczny za sierpień 2014

10-09-2014

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za sierpień 2014.

I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.

W I półroczu 2014, według raportu domu mediowego Starlink, na rynku reklamy dało się zaobserwować ożywienie: rynek wzrósł o 1,9%, to jest o 66,6 mln złotych, a jego wartość netto szacowana jest na niemal 3 mld 616 mln zł. Czynnikiem, który miał największy pozytywny wpływ na kondycję rynku reklamy był wzrost wydatków na reklamę sektora produkty farmaceutyczne, leki, a także poprawa dynamiki sektora FMCG. W okresie od stycznia do czerwca 2014 mediami, które charakteryzowała wzrostowa dynamika przychodów były: telewizja (więcej o 5,0%, wliczając w to przychody z lokowania produktu), Internet (wzrost o 6,4%), radio (wzrost o 7,2%). W przypadku reklamy online najbardziej dynamicznie rosła reklama wideo emitowana in-stream (więcej o +29,0%). Poprawiły się wydatki na reklamę graficzną - duża w tym zasługa rozwoju reklamy mobile display. Spadały natomiast przychody reklamowe prasy (-20,6%), kina (-9,6%) oraz - w niewielkim stopniu - reklamy zewnętrznej (-1,8%).

Według ZenithOptimedia Group wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniesie w br. 6,51 mld zł, o 1,8 proc. więcej niż w ub.r. Według ZOG wydatki na reklamę w internecie wzrosną w br. o 12,2 proc. Najszybciej zyskującą częścią tego segmentu będzie reklama wideo, a mocno urosną też reklama mobilna i targetowana/retargetowana. W telewizji budżety reklamowe zwiększą się o 2,1 proc., w kinach - o 1,8 proc., a w radiu - o 1,3 proc. Nieznaczny spadek (0,9 proc.) zanotuje reklama outdoorowa, a dużo straci reklama prasowa: spadek wydatków reklamowych w magazynach wyniesie 14,9 proc., a w dziennikach - 16,1 proc.

Ogółem globalne wydatki reklamowe wyniosą w br. 524 miliardy dolarów, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. W kolejnych latach ta wzrostowa tendencja ma się umacniać dzięki dalszej poprawie sytuacji gospodarczej, także w strefie euro.

II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w sierpniu 2014:

11.08.2014 – RB 30/2014 - Raport miesięczny za lipiec 2014

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za lipiec 2014.

11.08.2014 – RB 31/2014 - Uchwała Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych S.A w sprawie wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu akcji serii C.

Zarząd Mediacap S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej również jako:„Spółka”) podaje do wiadomości, że uchwałą nr 908/2014 z dnia 11 sierpnia 2014 r. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. postanowił wprowadzić do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect 4 992 662 (cztery miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt dwa tysiące sześćset sześćdziesiąt dwie) akcje zwykłe na okaziciela serii C Spółki o wartości nominalnej 0,05 zł (pięć groszy) każda.

11.08.2014 – RB 32/2014 - Wniosek o wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji serii C.

Zarząd Mediacap S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej również jako:„Spółka”) podaje do wiadomości, że w dniu 11 sierpnia 2014 roku został złożony do Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. wniosek o wyznaczenie pierwszego dnia notowania w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect 4 992 662 (cztery miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt dwa tysiące sześćset sześćdziesiąt dwie) akcji zwykłych na okaziciela serii C Spółki o wartości nominalnej 0,05 zł (pięć groszy) każda. Wnioskowanym dniem pierwszego notowania ww. instrumentów finansowych Spółki jest 20 sierpnia 2014 r.

14.08.2014 – RB 33/2014 - Raport kwartalny za drugi kwartał 2014

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje w załączeniu raport kwartalny za drugi kwartał 2014.

16.08.2014 – RB 34/2014 - Mediacap S.A – wyznaczenie pierwszego dnia notowania akcji serii C

Zarząd Mediacap S.A. z siedzibą w Warszawie ("dalej jako: Spółka") informuje, że w dniu 14 sierpnia 2014 r. Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął Uchwałę nr 928/2014 dotyczącą wyznaczenia na dzień 20 sierpnia 2014 r. pierwszego dnia notowania 4.992.662 (czterech milionów dziewięciuset dziewięćdziesięciu dwóch tysięcy sześciuset sześćdziesięciu dwóch) akcji zwykłych na okaziciela serii C o wartości nominalnej 0,05 zł (pięć groszy) każda, pod warunkiem dokonania w dniu 20 sierpnia 2014 roku rejestracji tych akcji przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. i oznaczenia ich kodem „PLEMLAB00018” oraz notowania akcji Spółki w systemie notowań ciągłych pod nazwą skróconą „MEDIACAP” i oznaczeniem „MCP”.

19.08.2014 – RB 35/2014 - Mediacap S.A – Rejestracja akcji serii C przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A.

Zarząd Mediacap S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej jako: „Spółka") informuje, że w dniu 20 sierpnia 2014 r. na podstawie Uchwały nr 673/14 z dnia 25.07.2014 roku Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A nastąpi rejestracja 4.992.662 (czterech milionów dziewięciuset dziewięćdziesięciu dwóch tysięcy sześciuset sześćdziesięciu dwóch) akcji serii C Spółki, przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A.

Spółka nie dokonała publikacji w systemie ESPI w sierpniu 2014.

III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.

Głównymi celami MEDIACAP SA są:

1. Zwiększanie udziału rynkowego w trzech segmentach (a) Reklama, (b) Data oraz (c) Digital. Cel ten wynika z korzyści skali jaki występują w każdym z tych segmentów. Jest realizowany przez spółkę w formie wzrostu organicznego oraz poprzez strategię przejęć. W okresie objętym raportem warto zwrócić uwagę na transakcję przejęcia 100% udziałów w spółce Interaktywny Instytut Badań Rynkowych Sp. z o.o. (dalej „IIBR”) poprzez spółkę zależną Grupa IQS Sp. z o.o. (dalej „IQS”), która według naszych szacunków zwiększy nasze przychody w segmencie Data o co najmniej 20% w latach 2014-2015 wobec pierwotnych planów i zapewniła MEDIACAP SA pierwszą pozycję pośród polskich podmiotów działających na rynku badań, pod kątem liczby przebadanych respondentów.

2. Zwiększanie rentowności spółek działających w ramach MEDIACAP SA dzięki synergiom (kosztowym i przychodowym), poszerzaniu portfela usług i innowacji w zakresie oferowanych usług. Dzięki przejęciu IIBR portfel usług IQS został poszerzony o nowe technologie online, które powinny przyczynić się do zwiększenia przychodów i rentowności z obecnej bazy klientów w segmencie Data. Integracja IIBR ze strukturami IQS pozwoli też na optymalizacje kosztów back-office.

IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.

10.10.2014 - Publikacja raportu miesięcznego za wrzesień 2014

Podstawa prawna: Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect".

Podobne

+ więcej

Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm