pieniadz.pl

Korekta i wyjaśnienia do raportu rocznego Super Premium Cars S.A. za rok 2011.

17-05-2012

Zarząd Super Premium Cars S.A. ("Emitent") przekazuje w załączeniu skorygowaną treść Sprawozdania z raportu rocznego za 2011 rok, pismo biegłego, a także informację o zakresie zmian ("plik Dotychczasowa i skorygowana treść").

Zarząd Super Premium Cars S.A. informuje, że korygowany niniejszym raportem przekazany w dniu 17 kwietnia br. raport nr 27/2012 pt. "Korekta raportu okresowego za rok 2011 - tekst ujednolicony", tak jak wskazano w treści raportu, stanowił ujednoliconą wersję raportu rocznego, który został opublikowany przez Emitenta w dn. 4 lutego br. i który to następnie był korygowany raportami z dn. 6 marca i 2 kwietnia. Wcześniejszy raport i korekty były wycinkowe i niejednolite, nie spełniały wymogów określonych w § 5 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect". Intencją było zebranie wprowadzonych wcześniej zmian w jeden ostateczny dokument a także przekazanie w jednym raporcie wszystkich informacji, wymaganych przez § 5 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect", bez ingerencji merytorycznej w treść raportu, albowiem ta była już przedmiotem obrad i zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.

Raportem nr 27/2012 Emitent przekazał ujednolicony tekst, obejmujący wcześniejsze poprawki, usuwający część dotyczącą skonsolidowanych danych, gdyż informacja, że Emitent odstępuje od sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego zgodnie z art. 56 pkt 1 Ustawy o rachunkowości znalazła się w Raporcie 21/2012 z dn. 02.04.2012 r., w załączniku "Sprawozdanie", na stronie piątej a zaprezentowane dane nie spełniają kryteriów przewidzianych dla publikacji raportów skonsolidowanych. Część konsolidacyjna nie powinna znajdować się raporcie jednostkowym, a ponadto obowiązek konsolidacji nie dotyczy tego Emitenta. Odstąpienie od polityki konsolidacji sprawozdań finansowych zostało podtrzymane przez Spółkę w dn. 16.04., i oznajmione raportem bieżącym nr 25/2012. Emitent utrzymuje ujednolicenie z korekty z dn.17.04. dotyczące usunięcia skonsolidowanych danych i części "Sprawozdanie z działalności Grupy kapitałowej".

W dniu 04.02. Emitent przekazał raport EBI nr 5/2012 pt. "Raport roczny", zawierający opinię i raport biegłego z badania rocznego raportu Emitenta za rok 2011 oraz część pt. "Raport roczny za 2011 r.". Raport ten nie zawierał wszystkich wymaganych przez Załącznik nr 3 do Regulaminu ASO elementów. Z uwagi na omyłkę techniczną nie zostały wysłane wszystkie załączniki. Nie zostało przekazane Sprawozdanie Zarządu z działalności, ani sprawozdanie finansowe za rok 2011, które były przedmiotem badania i opiniowania przez biegłego. Dokumenty te zostały poddane ocenie i zatwierdzeniu przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w dn. 15.02.2012 r. oraz w komplecie złożone do KRS, a także przekazane raportem nr 27/2012 z dn. 17.04. br.

Niniejszym Raportem korygującym dokonano następujących zmian:

1) Dokonano zmiany w części "Sprawozdanie - Dodatkowe informacje i objaśnienia":

W dn. 02.04.2012 r. raportem EBI nr 21/2012 pt. "Raport roczny za 2011 r - korekta" dokonał uzupełnienia i przekazał załącznik pt. "Sprawozdanie SPC" zawierający "Dodatkowe informacje i objaśnienia" do sprawozdania finansowego za rok 2011. W załączniku tym,

w części "Dodatkowe informacje i objaśnienia", Dział 9, zawarto następującą informację

o spółce PAKO, utrzymaną w tekście jednolitym z dn. 17.04. br.:

Dotychczasowe brzmienie:

"Umowy zawarte przez Spółkę mające istotny wpływ na zmianę sytuacji finansowej spółki. Spółka jest wspózałożycielem nowo powstającej spółki Pako Automotive Fasion Hause Sp. zoo na początek której dokonała już częściowego opłacenia kapitału w 2011 roku.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki podjęło uchwałę o wyborze biegłego rewidenta do badania spraw. finansowego za 01.01.2011 - 31.12.2011. Na Biegłego Rewidenta powołano Pana Edmunda Tomczykowskiego z Kancelarii Biegłego Rewidenta Audytor. Wynagrodzenie za badanie wyniosić będzie 6000 zł netto. Spółka w 2011 roku, nie wypłaciła zaliczki za badanie bilansu. Spółka wypłaciła wynagrodzenie Prezesowi Zarządu za zarząd w 2011 roku w kwocie 55199 brutto. Rada Nadzorcza nie pobierała wynagrodzenia w 2011 roku."

Po korekcie ten fragment Dodatkowych informacji i objaśnień otrzymuje brzmienie:

"Umowy zawarte przez Spółkę mające istotny wpływ na zmianę sytuacji finansowej spółki:

Umowa sprzedaży samochodu Audi q7 o wartości 299 999,00zł, a także umowa pośrednictwa w sprzedaży samochodu Ferrari California o wartości 110 000,00 euro netto. Umowy te przedstawiają znaczną wartość transakcji w porównaniu do wartości kapitałów Emitenta.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki podjęło uchwałę o wyborze biegłego rewidenta do badania spraw. finansowego za 01.01.2011 - 31.12.2011. Na Biegłego Rewidenta powołano Pana Edmunda Tomczykowskiego z Kancelarii Biegłego Rewidenta Audytor. Wynagrodzenie za badanie wyniosić będzie 6000 zł netto. Spółka w 2011 roku, nie wypłaciła zaliczki za badanie bilansu. Spółka wypłaciła wynagrodzenie Prezesowi Zarządu za zarząd w 2011 roku w kwocie 55199 brutto. Rada Nadzorcza nie pobierała wynagrodzenia w 2011 roku"

Emitent mylnie wskazał, Umowę Spółki Pako Automotive Fashion House sp. zoo, jako umowę mającą istotny wpływ na zmianę sytuacji finansowej Spółki. W związku z powyższym w korekcie dokumentu Dodatkowe informacje i objaśnienia zapis ten został usunięty

a dodana została informacja o dwóch znaczących umowach zawartych w 2011r., o których Emitent raportował w raportach bieżących nr 9/2011 i 10/2011.

Wyjaśnienie ad spółek Platinum FLY S.A. i Premium Motor Sport Poland S.A.

Raportem nr 21/2012 Emitent przekazał także załącznik pt. Raport roczny skonsolidowany 2011 SPC - korekta, zawierający w pkt. 5. "Sprawozdanie z działalności grupy kapitałowej emitenta", z fragmentem w brzmieniu: "Zarząd wiąże duże plany i widzi szanse rozwoju w związku planami przejęcia firmy Platinum FLY SA i Premium Motor Sport Poland S.A. i co za tym idzie poszerzenia działalności o kolejne segmenty rynku szeroko rozumianej komunikacji pasażerskiej w tym segmentu lotniczego transportu pasażerskiego. Przejęcie obu spółek ma nastąpić jeszcze w drugim półroczu 2012 roku, czyli przed rozpoczęciem Euro 2012."

Zgodnie z przytoczonymi wyżej we wstępie okolicznościami, Emitent nie powinien przedstawiać danych skonsolidowanych ani sprawozdania z działalności grupy kapitałowej. Raporty z dnia 04.02. i 06.03. nie zawierały części pt. "Sprawozdanie z działalności Grupy kapitałowej", w którym to wymieniono te podmioty. Sprawozdanie to pojawiło się w korekcie z dnia 2 kwietnia br.

W korekcie raportu rocznego tekście jednolitym z dn. 17.04. Emitent opublikował Sprawozdanie z działalności Zarządu Super Premium Cars SA w którym zawarł informacje o planach rozwoju Emitenta związanych z planami przejęcia Platinum FLY i Premium Motors Poland S.A.:

"Zarząd wiąże duże plany i widzi szanse rozwoju w związku planami przejęcia firmy Platinum FLY SA i Premium Motor Sport Poland S.A. i co za tym idzie poszerzenia działalności o kolejne segmenty rynku szeroko rozumianej komunikacji pasażerskiej w tym segmentu lotniczego transportu pasażerskiego. Przejęcie obu spółek ma nastąpić jeszcze w drugim półroczu 2012 roku, czyli przed rozpoczęciem Euro 2012."

Mając na uwadze transparentność i jasność przekazu, odnosząc się do przytoczonego wyżej fragmentu związanego ze spółkami Platinum FLY i Premium Motors Poland S.A. należy wskazać, że merytoryczna analiza relacji pomiędzy Emitentem a Platinum FLY i Premium Motors Poland S.A. wykazała, że Emitent do dnia dzisiejszego nie zawarł żadnych umów ani listów intencyjnych, mogących spełniać założenia informacji konkretnej i precyzyjnej, toczą się natomiast rozmowy handlowe, których finał może być różny. Ponadto do momentu sfinalizowania zakupu ww. podmiotów, Emitent nie rozszerza działalności prowadzonej dotychczas o nowe segmenty jak lotniczy transport pasażerski. Stąd w ocenie Emitenta nie zaszły dotychczas przesłanki uzasadniające przekazanie informacji o tych rozmowach odrębnym raportem bieżącym. W przypadku dokonania inwestycji w ww. podmioty Emitent poinformuje stosownymi raportami o tych zdarzeniach oraz o wejściu w nowe segmenty działalności.

Sprawozdanie finansowe, zaopiniowane przez biegłego rewidenta zawierało ww.

i skorygowane zmiany, w związku z tym Emitent przedstawia w załączeniu pismo Biegłego rewidenta, w którym stwierdza on, ze ww. przytoczone okoliczności nie mają wpływu na zaprezentowane i zatwierdzone przez Walne Zgromadzenie Sprawozdanie Finansowe. Pozostałe dokumenty opublikowane w dniu 17 kwietnia 2012 r. (raport EBI 27/2012) nie uległy zmianie.

Podstawa prawna:

§ 5 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".


Kursy walut 2024-02-29

+ więcej
  • EUR euro 4,3190 +0,17%  +0,74gr
  • USD dolar 3,9803 -0,30%  -1,19gr
  • GBP funt 5,0420 +0,03%  +0,16gr
  • CHF frank 4,5332 +0,09%  +0,40gr

www.Autodoc.pl

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm